Administratief inkoper

Functieprofiel:

Als administratief inkoper ben je verantwoordelijk voor een bepaald deel van de collectie voor wat betreft de tijdige en correcte opmaak van de bestellingen, in nauw overleg met de directie, en de correcte administratieve verwerking ervan in ons ERP-systeem.

Als basis dienen de door jou aangemaakte artikel stamgegevens in combinatie met de door het systeem gerealiseerde bestellijsten. Deze dienen natuurlijk door de inkoper geïnterpreteerd te worden en daar waar nodig (i.v.m. acties, promoties, sales, seizoensinvloeden etc.) aangepast te worden.

De correcte opvolging van ons ERP systeem en het up-to-date houden van de data (levertijden, verschepingen, artikel stamgegevens, bestellingen enz.) in dat ERP systeem staan hierbij centraal.

Overleg met de leveranciers en de eigen (buitenlandse) kantoren zijn een dagelijkse bezigheid om zo tot een correctie informatie voorziening te komen die dagelijks geüpdatet moet worden, ook in het ERP systeem.

Systeem kennis en grote affiniteit met inkoopprocessen, Excel en ERP systemen staan, net zoals een gestructureerd denk- en werkwijze, centraal.

Goed overleg met afdelingshoofd, directie en de kwaliteits- en productontwikkelafdelingen zijn onontbeerbaar en verlangen een duidelijke en proactieve manier van communicatie en vastlegging van afsprak. Affiniteit met kwaliteitsdenken is een must.

Tot je takenpakket behoren:

  • Het plaatsen van bestellingen bij leveranciers voor diensten en goederen;
  • Registreren van de inkopen en verkopen;
  • Geven van besteladviezen;
  • Beheren van de leveranciersdocumentatie en artikeldocumentatie;
  • Dagelijkse communicatie met de leveranciers over productieplanningen;
  • Capaciteitsplannen beheren;
  • Contact onderhouden met de goederenontvangst afdelingen betreffende kwaliteit en aantallen;
  • Controleren van leveranciers afspraken;
  • Bewaken van inkomende goederen en invloed op vertragingen;
  • Mogelijke problemen tijdig en proactief communiceren met afdelingshoofd;
  • Verwerken in het ERP systeem en op-to-date houden van het ERP systeem, van artikelcalculaties (inclusief leveranciersinformaties), vrachttarieven enz.
  • Nauwe samenwerking met onze kwaliteitsteams, intern en extern;
  • Vastlegging van product- en verkoopinformatie;
  • Maken van analyses over retouren en klachten ten behoeve van de kwaliteitsdiensten.

Functie-eisen:

  • Je hebt een opleiding richting mode/textiel of NEVI inkoop;
  • MBO+ werk- en denkniveau;
  • Ervaring, minimaal 2-3 jaar op sourcing/inkoop, bij voorkeur voor een internationaal retail netwerk;
  • Je bent creatief en hebt affiniteit met decoratie;
  • Je bent flexibel, hebt oog voor detail en bent resultaatgericht en accuraat;
  • Je communiceert gemakkelijk en bent relatiebeheerder richting leveranciers;
  • Je bent een enthousiaste doorzetten die graag de handen uit de mouwen steekt;
  • Je bent nauwkeurig en gestructureerd;
  • Je pikt dingen snel op en bent initiatiefrijk;
  • Je bent positief en leergierig ingesteld;
  • Je bent 40 uur per week beschikbaar en ook reisbereid voor meerdaagse verblijven in het buitenland.

Aanbod:

  • Een marktconform salaris met premievrij pensioen;
  • Trainingsmogelijkheden, zowel intern als extern;
  • Een stabiele baan voor langere tijd;
  • Werkervaring bij een internationale werkgever.

Over het bedrijf:

Habufa is uitgegroeid tot een groep van bedrijven met vestigingen in Nederland (Hapert en Tholen), België, Polen, Indonesië, India, Vietnam en China die meubelen uit alle werelddelen inkopen. Zowel nationaal als internationaal heeft Habufa een stevige marktpositie en is een vooraanstaande leverancier aan grootwinkelbedrijven, inkoopcombinaties, groothandels en meubelwinkels voornamelijk in de Benelux, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en het Verenigd Koninkrijk. Naast de handelsactiviteiten zijn middels een eigen R&D en styling-afdeling nieuwe interieurconcepten gelanceerd zoals Henders & Hazel, Xooon en Happy@Home.
Het succes van Habufa is niet alleen te danken aan de toonaangevende internationale meubelcollectie, maar ook aan de inzet van zo’n 350 medewerkers, die met enthousiasme en in een collegiale sfeer samenwerken om voortdurend de kwaliteit en het resultaat te verhogen. De continue, intensieve, wereldwijde zoektocht naar passende producten en ontwikkeling van complete pakketten door eigen productontwikkelaars zijn de basis van het succes.

Direct Solliciteren:

Uw naam (verplicht)
Uw Email (verplicht)
Upload uw CV (verplicht)
Upload uw motivatiebrief (verplicht)
Hoe heeft u ons gevonden (verplicht)

Copy link
Powered by Social Snap