Inkoper

De Inkoper is verantwoordelijk voor de operationele uitvoering, begeleiding en controle van de dagelijkse bestellingen en verwerken van de gegevens in de computer.

Hoofdtaken en verantwoordelijkheden:
  • Leverbetrouwbaarheid conform afgesproken targets
  • Kwaliteit in coördinatie met het Technisch Team wat betekent een zo laag mogelijk retourpercentage.
  • Capaciteitenplanning opstellen/adviezen in overleg met Countrymanager.
Specifieke opdrachten voortvloeiend uit genoemde omschrijving:
  • Het opvolgen en begeleiden van de bestellingen, bij de verschillende leveranciers en op tijd signaleren m.b.t. lever betrouwbaarheid;
  • Het ter reparatie aanbieden van retourgoederen aan de leveranciers en de opvolging hiervan, retouren check in hapert/Tholen;
  • Het archiveren, opvolgen m.b.t. kwaliteitsproblemen tussen QC en de leveranciers (via kantoor Polen);
  • Opvolgen dat crediteuren administratie facturaties op tijd betalen aan de crediteuren;
  • Het aanmaken van nieuwe artikelen in het ERP systeem;
  • Het opvolgen en begeleiden van artikelen die extern nog bewerkt moeten worden (bijv. poten uit China, systemen voor banken Oost-Europa);
  • Doorgeven van tussentijdse wijzigingen aan een artikel aan Verkoop, Aftersales, Goederenontvangst en Kwaliteitsbeheer;
  • Het aanmaken en up-to-date houden van artikelen t.b.v. de voorraad-administratie, facturatie en CBS (pootjes/systemen/onderdelen) halffabrikaten.

Bij afwezigheid van directe collega o.a. de onderstaande taken waarnemen:

  • Administratieve verwerking van de bestellingen (van andere fabrieken dan in eigen beheer), dat wil zeggen het mailen naar de leveranciers, het implementeren in ERP systeem en het archiveren van de bestellingen;
  • De dagelijkse afstemming met Goederenontvangst omtrent de te verwachten goederen, volgens onderweg lijsten en mutaties verwerken in status 8 lijsten;
  • Calculaties voorbereiden en verwerken (bijhouden/up-to-date houden);
  • Het versturen van monsters naar de verschillende leveranciers.
Functie-eisen:
  • geen 9-to-5 mentaliteit.
  • Enkele jaren ervaring in een vergelijkbare functie is een pré.
  • Assertief en resultaatgericht.
  • Kennis van de Engelse en Duitse taal is een vereiste.
Aanbod:

Honorering en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn in overeenstemming met de zwaarte van de functie.

Habufa is uitgegroeid tot een groep van bedrijven met vestigingen in Nederland (Hapert en Tholen), België, Polen, Indonesië, India, Vietnam en China die meubelen uit alle werelddelen inkopen. Zowel nationaal als internationaal heeft Habufa een stevige marktpositie en is een vooraanstaande leverancier aan grootwinkelbedrijven, inkoopcombinaties, groothandels en meubelwinkels voornamelijk in de Benelux, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en het Verenigd Koninkrijk. Naast de handelsactiviteiten zijn middels een eigen R&D en styling-afdeling nieuwe interieurconcepten gelanceerd zoals Henders & Hazel, Xooon en Happy@Home.
Het succes van Habufa is niet alleen te danken aan de toonaangevende internationale meubelcollectie, maar ook aan de inzet van zo’n 350 medewerkers, die met enthousiasme en in een collegiale sfeer samenwerken om voortdurend de kwaliteit en het resultaat te verhogen. De continue, intensieve, wereldwijde zoektocht naar passende producten en ontwikkeling van complete pakketten door eigen productontwikkelaars zijn de basis van het succes.

Direct solliciteren

Uw naam (verplicht)
Uw Email (verplicht)
Upload uw CV (verplicht)
Upload uw motivatiebrief (verplicht)